Μέσω της αλλαγής διαδικασιών, εδώ και τέσσερις μήνες όλα τα περιστατικά ασθενών καταγράφονται ηλεκτρονικά και έτσι το απαράδεκτο φαινόμενο που υπήρχε να εξυπηρετούνταν οι πολίτες στα ΤΕΠ, χωρίς να “φαίνονται” αντίστοιχα στο ηλεκτρονικό σύστημα του νοσοκομείου, δεν υφίσταται πλέον.
Πρόσφατα (αρχές Φεβρουαρίου), έγινε ένα ακόμα βήμα: καταργήθηκε η εκτύπωση των εργαστηριακών εξετάσεων και προστέθηκε ειδική εφαρμογή ηλεκτρονικής ανεύρεσης εξετάσεων.
Τι ίσχυε πριν την κατάργηση των εκτυπώσεων:
Σε ένα χώρο συγκεντρώνονταν όλες οι εκτυπώσεις των εξετάσεων και οι ασθενείς έπρεπε να τις ψάχνουν, προκειμένου να βρουν τις δικές τους. Αν δεν τις έβρισκαν σήμαινε ότι δεν είχαν ακόμα βγει και… έπρεπε να ξαναψάξουν αργότερα, μέχρι να τις βρούνε. Αφού τις έβρισκαν, στη συνέχεια πήγαιναν στο αντίστοιχο ιατρείο για τα περαιτέρω.
Η διαδικασία αυτή είχε τρία πολύ σημαντικά προβλήματα:
(α) ο χρόνος αναζήτησης σε εκατοντάδες χαρτιά αποτελεσμάτων ήταν μεγάλος και επίπονος,
(β) Μπορεί να έβγαιναν ορισμένες εξετάσεις και όχι όλες (δεν είχαν ακόμα πάει όλες οι εκτυπώσεις των εξετάσεων τους), με αποτέλεσμα να ενοχλούν άσκοπα τα ιατρεία, νομίζοντας ότι έχουν ολοκληρωθεί οι εξετάσεις τους
(γ) Δεν υπήρχε στοιχειώδης προστασία προσωπικών δεδομένων, λόγω του ότι οι ασθενείς είχαν προσωρινή πρόσβαση μέσω των εκτυπωμένων εξετάσεων στα αποτελέσματα άλλων ασθενών.
Τι ισχύει τώρα:
Σε δυο αυτόνομα stands με υπολογιστή ο ασθενής πλησιάζει το barcode του περιστατικού του (που του δίδεται κατά την είσοδο) στον αντίστοιχο αναγνώστη γραμμικών κωδικών και στην οθόνη του υπολογιστή εμφανίζεται αμέσως αν έχουν ολοκληρωθεί οι εξετάσεις του ή όχι. Χρόνος αναζήτησης; περίπου 2 sec. Όλα τα προηγούμενα προβλήματα λύθηκαν με αυτόν τον τρόπο και ταυτόχρονα, θεωρητικά, θα υπάρχει λιγότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση, καθώς δεν τυπώνεται πλέον όλη αυτή η “χαρτούρα” των αποτελεσμάτων.