Διευθυντής τμήματος: Φραϊδάκης Όθωνας
Τηλ. 281340 8591
Προϊστάμενος: Μενεγάκης Εμμανουήλ
Τηλ. 281340 8590
Το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (TEΠ) Βενιζελείου εφημερεύει μέρα παρ΄ημέρα και εξυπηρετεί περίπου 600 ασθενείς ανά εφημερία. Κατά την ημέρα λειτουργίας του καλύπτει τον γηγενή πληθυσμό της Κρήτης και νήσων του Νοτίου Αιγαίου καθώς και τον τουρίστες της αντίστοιχης περιοχής. Στόχος της λειτουργίας του είναι η παροχή περίθαλψης σε επείγουσα βάση στους πολίτες στηριζόμενη στην αρχή της ισότητας (χωρίς διακρίσεις), της αξιοπρέπειας της ανθρώπινης προσωπικότητας και της υψηλής ποιότητας των προσφερομένων υπηρεσιών. Για την υλοποίηση των παραπάνω στόχων γίνεται συνεχής προσπάθεια α) για την επάνδρωση με προσωπικό, που διαθέτει τις ψηλότερες κατά το δυνατόν επαγγελματικές δεξιότητες, β) εξασφάλιση του απαραίτητου υλικοτεχνικού εξοπλισμού και γ) την εφαρμογή διαδικασιών ταχείας διακίνησης προσερχομένων ασθενών για την αποτελεσματική μείωση του προβλήματος του συνωστισμού.
Τα επείγοντα ιατρεία που λειτουργούν στο νοσοκομείο, είναι τα παρακάτω :
Γναθοχειρουργικό | Οφθαλμολογικό |
Γυναικολογικό-Μαιευτικό | Παθολογικό |
Καρδιολογικό | Παιδιατρικό |
Οδοντιατρικό | Χειρουργικό |
Ορθοπεδικό | Ψυχιατρικό |
Ουρολογικό | ΩΡΛ |
Το ΤΕΠ του Βενιζελείου είναι από τα λίγα, σε Πανελλαδική κλίμακα, που διαθέτει ένα πρωτοποριακά οργανωμένο Τμήμα Διαλογής ασθενών, στο οποίο γίνεται αφενός με ειδικό επαγγελματία υγείας μία ταξινόμηση της βαρύτητας κάθε προσερχόμενου περιστατικού (triage), και αφετέρου εξασφαλίζεται ταχεία διακίνηση των λιγότερο σοβαρών περιστατικών, ώστε τα πλέον σοβαρά περιστατικά να διακινούνται ταχύτερα από τα υπόλοιπα ιατρεία του ΤΕΠ. Οι ροές διακίνησης ασθενών εντός του ΤΕΠ, ανάλογα με την ώρα της ημέρας φαίνονται παρακάτω :
- Οδηγίες για τους προσερχομένους ασθενείς από τις 08:00-15:00.
- Οδηγίες για τους προσερχομένους ασθενείς από τις 15:00-23:00.
- Οδηγίες για τους προσερχομένους ασθενείς από τις 23:00-08:00.
Πρέπει να αναφερθεί ότι το ΤΕΠ διαχειρίζεται μεγάλο αριθμό περιστατικών τα οποία δεν είναι «επείγοντα» σύμφωνα με τον ορισμό που αναφέρεται στην αρχή του κειμένου. Τα περιστατικά αυτά δημιουργούν καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση των υπολοίπων συμπολιτών μας που κινδυνεύουν άμεσα. Για την αποδοτικότερη λειτουργία του ΤΕΠ, έχει ληφθεί μέριμνα, ώστε οι ασθενείς με «μη επείγοντα» προβλήματα», (όπως αυτά καθορίζονται μετά από την εκτίμηση τους στο γραφείο προ Διαλογής και Διαλογής), λαμβάνουν κάποιες αρχικές ιατρικές οδηγίες από το ιατρείο Διαλογής και ακολούθως παραλαμβάνουν εγγράφως το τηλέφωνο του Γραφείου κίνησης στο οποίο θα επικοινωνήσουν την επομένη ημέρα, καθώς και το αντίστοιχο τακτικό ιατρείο εξυπηρέτησης για κλείσιμο τακτικού ραντεβού.
Το Τμήμα των Επειγόντων Περιστατικών έχει πιστοποιηθεί σύμφωνα με το Πρότυπο ISO 9001:2015, το Δεκέμβριο του 2015, με στόχο τη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την κάλυψη των αναγκών, ασθενών και συνοδών, όπως περιγράφεται στην Πολιτική Ποιότητας.